23/06/2026
Μπήκε για τα καλά το καλοκαίρι και το βαπόρι από το Μεξικό ετοιμάζεται να σαλπάρει για το λιμάνι του Πειραιά. Έντεκα τόνους ειν’γεμάτο, ζαπατίστικο καφεδάκι μυρωδάτο!
Όπως κάθε χρονιά, σύμφωνα με τους κανόνες του δίκαιου εμπορίου, έχουμε προκαταβάλει από τον Γενάρη το 60% της αξίας του καφέ. Έτσι, οι παραγωγοί του ζαπατίστικου συνεταιρισμού Yachil Xojobal Chulchan έχουν ήδη λάβει μια σημαντική πρώτη πληρωμή, με την οποία υπερκαλύπτονται τα κόστη παραγωγής. Αποφεύγουν, λοιπόν, τον δανεισμό ή αλλιώς τους τοκογλύφους.
Μέχρι να παραλάβουμε τον καφέ, περί τα μέσα Αυγούστου, θα πρέπει να έχουμε συγκεντρώσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για τις τελικές πληρωμές. Το υπόλοιπο 40% στους παραγωγούς, έξοδα μεταφοράς και εκτελωνισμού και κυρίως φόρους στο ελληνικό κράτος (περίπου 40,000 ευρώ!). Το μεγαλύτερο μέρος θα καλυφθεί από την εμπορική μας ρευστότητα, όμως αυτή δεν επαρκεί. Έτσι, όπως κάθε χρονιά, μας απασχολεί το ίδιο ερώτημα: πώς θα αποφύγουμε και εμείς τους εγχώριους “νόμιμους” τοκογλύφους;
Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, η απάντηση είναι με αλληλέγγυες και συλλογικές λύσεις! Ξεκινάμε από σήμερα την καμπάνια προπώλησης του ζαπατίστικου καφέ 2026-27, απευθυνόμενες/οι σε εσάς που πίνετε σταθερά τον Café Compañero.
Πώς λειτουργεί; Προπληρώνετε τον καφέ που θα καταναλώσετε για ένα χρόνο (ή όσο επιθυμείτε), και από την 1η Σεπτέμβρη τον προμηθεύεστε με έκπτωση 7% επί του σημερινού τιμοκαταλόγου (αποφεύγοντας επιπλέον και τυχόν αυξήσεις της τιμής για ένα χρόνο). Η προμήθεια του καφέ μπορεί να γίνει και τμηματικά, ώστε να τον απολαμβάνετε πάντα φρέσκο!
Για εμάς η καμπάνια δεν προσφέρει μόνο σημαντική υποστήριξη στο δίκαιο εμπόριο του ζαπατίστικου καφέ ή απλά ένα αμοιβαίο οικονομικό όφελος. Χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσά μας, εμπλέκει άμεσα τους Compañeristas στην όλη διαδικασία και αποδεικνύει ότι μπορούν να υπάρξουν εναλλακτικές χρηματοδοτικές λύσεις. Αν συνυπολογίσουμε και το δάνειο που λάβαμε από την αλληλέγγυα κοινότητα Co-Fund, πλέον είμαστε σε θέση να πούμε: Έχουμε αρχίσει να μπορούμε και χωρίς τις τράπεζές τους!
Η καμπάνια θα διαρκέσει μέχρι την Παρασκευή 7 Αυγούστου, με στόχο να συγκεντρώσουμε ένα ποσό 10.000 ευρώ. Αν σας ενδιαφέρει να συμμετέχετε (που σίγουρα σας ενδιαφέρει :-), περάστε από το κατάστημά μας ή στείλτε μας e-mail στο [email protected]. Και πίνετε δεν πίνετε καφέ, διαδώστε το μήνυμα!
Αναλυτικοί όροι συμμετοχής και εργαλείο υπολογισμού ποσού προπληρωμής:
https://drive.google.com/drive/folders/1aYZcgsq_Pk9VHVQFdjAnp6Kln_IROVFn?usp=sharing