23/06/2026
האם אנחנו בכלל ב"פוסט־טראומה" – או שעדיין בתוך הטראומה?
בשנים האחרונות נדמה שרבים מאיתנו חיים במצב שלא הכרנו בעבר.
אזעקות, מלחמה, חוסר ודאות, דאגה לילדים, לחיילים, למשפחה ולעתיד.
גם כאשר אין סכנה מיידית, הגוף ממשיך להחזיק את המתח.
רבים מדברים על "פוסט־טראומה", אך אצל חלק גדול מהאנשים ייתכן שאנחנו עדיין לא באמת ב"פוסט".
אנחנו עדיין בתוך תקופה מתמשכת של לחץ, איום וחוסר יציבות.
מערכת העצבים שלנו מתקשה להבין מתי אפשר סוף סוף להירגע.
בדיוק כאן נכנסות לתמונה אקו-תרפיה, טבע-תרפיה וגראונדינג.
אקו-תרפיה, שהיא גישה טיפולית המבוססת על הקשר עם הטבע, מאפשרת לנו, דרך המפגש עם העולם הטבעי, להתחבר מחדש לכוחות הריפוי שלנו.
טבע-תרפיה, לעומת זאת, מתמקדת בהשפעה המרפאת של הטבע על הנפש,
כאשר גראונדינג, או קרקוע, הוא כלי פשוט אבל עוצמתי שמחזיר אותנו לכאן ולעכשיו.
דרך אקו-תרפיה, טבע-תרפיה וגראונדינג, אנחנו יכולים, יחד עם המטופלים שלנו, ליצור מרחב בטוח של ריפוי.
אם אתם מטפלים, נסו לשלב במהלך הטיפול מפגשים בטבע, או תרגילי נשימה בהשראת הרוח,
או אפילו עבודה עם אדמה וצמחים. אפשר גם להדריך את המטופלים להיות מודעים לגוף – להרגיש את כפות הרגליים, לנשום יחד עם הקרקע, ולהתחבר מחדש לקצב של הטבע.
מעבר לכך, חשוב להבין את המשבר השקט של העידן המודרני.
ריצ'רד לוב טבע את המושג Nature Deficit Disorder – "הפרעת חסך טבע". זוהי תופעה שאולי לא אבחון רפואי, אבל רבים מזהים בחייהם: ככל שאנחנו מתרחקים מהטבע, כך גוברים תחושות הניתוק, הסטרס והבדידות.
אנחנו אולי מחוברים יותר מאי פעם דרך הטכנולוגיה,
אך לעיתים מרגישים מנותקים יותר מעצמנו.
לכן, כאשר אנחנו נכנסים ליער, לגינה, לחורשה, או אפילו יושבים מתחת לעץ, קורה משהו עמוק יותר ממה שנראה לעין.
הטבע מזכיר לנו שאנחנו חלק ממשהו גדול יותר.
דרך הטבע, אנחנו יכולים להפחית מתח, לשפר מצב רוח, ולחזור לקצב טבעי יותר.
אקו-תרפיה, טבע-תרפיה וגראונדינג, הם לא רק מושגים.
הם כלים שמאפשרים לנו, כאנשים וכמטפלים, להחזיר את עצמנו לאיזון. הריפוי הוא תהליך, ולא צריך למהר.
הטבע מזכיר לנו שיש לנו זמן, שיש לנו אדמה יציבה, ושאנחנו חלק ממעגל שמאפשר צמיחה.
בפעם הבאה שאתם מרגישים שהעולם כבד מדי, זכרו הטבע כאן.
הוא ממתין לכם, כדי להזכיר לכם שאתם לא לבד, ושיש לכם אפשרות לצמוח יחד איתו. 💚
#אקותרפיה #טבעתרפיה #התפתחות #יערבכפר